اقدامات قبل از جراحی بینی دربرگیرنده یکسری اعمال است که انجام آن ها تاثیر بسیار زیادی در درخشان بودن نتایج به دست آمده از این جراحی بینی دارد؛ رعایت این نکات موجب می شود تا فرآیند عمل به ایمن ترین شکل ممکن انجام شده، بهترین نتایج برای فرد حاصل شود و احتمال بروز عوارض جدی بعد از جراحی به نزدیک صفر برسد. با توجه به میزان اهمیت این نکات، ما در ذیل توضیحات مفصلی را با کمک و راهنمایی های یکی از بهترین جراحان زیبایی در ارومیه دکتر مهدی بنایی در این رابطه خدمت تان ارائه نموده ایم.

اقدامات قبل از جراحی بینی در ارومیه - دکتر مهدی بنایی

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • اطمینان از وجود مشکل در بینی

بدیهی است فردی باید برای جراحی اقدام کند که بینی او دارای ایراد باشد. ما در برخی موارد با افرادی روبرو می شویم که بینی شان هیچگونه ایرادی نداشته و صرفاً به دلیل وسواس و عادت به ایرادگیری از اعضای بدن شان، از بینی خود ایراد گرفته و در صدد انجام جراحی در بینی برمی آیند.

احتمال اینکه اینگونه افراد بعد از جراحی نیز از بینی بدون ایراد خود مشکل تراشی کرده و نسبت به جراحی بینی ترمیمی اقدام کنند بسیار زیاد است.

  • اطمینان از داشتن شرایط لازم برای جراحی

اینکه تنها قادر به پرداخت هزینه های جراحی باشید شما را به کاندیدای مناسب جراحی زیبایی بینی بدل نمی سازد.

فرد در صورتی برای عمل زیبایی بینی مناسب خواهد بود که دارای شرایط ذیل باشد:

  1. از نظر جسمی و روحی سالم باشد.
  2. به مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی اعتیاد نداشته باشد.
  3. در صورت خانم بودن؛ باردار نبوده یا در دوران شیردهی قرار نداشته باشد.
  4. از جراح بینی خود توقعات منطقی داشته باشد.
  5. قادر به رعایت اقدامات قبل و بعد از عمل بینی باشد و غیره.

اقدامات قبل از جراحی بینی در ارومیه - دکتر بنایی

اقدامات شب قبل از عمل بینی

شب قبل از عمل زیبایی ، حمام کنید.

بهتر است آقایان در این شب صورت خود را اصلاح کنند.

آب میوه و مواد نرم خوراکی برای بعد از عمل خود آماده کنید.

شام را سبک میل کنید و پس از آن تا هنگام عمل 6 الی 8 ساعت ناشتا بمانید.

خواب کافی داشته باشید.

در صورتی که استرس به سراغ شما آمده است ، نفس های عمیق شکمی بکشید و در صورت امکان یوگا کنید.

مصرف قرص آهن قبل از جراحی بینی

قبل از انجام فرآیند تغییرم فرم در بینی ، آزمایش های متعددی ازمتقاضی دریافت می شود. یکی از این آزمایش ها بررسی میزان هموگلوبین خون است. در صورتی که هموگلوبین خون کمتر از 10 باشد ، عمل زیبایی مدتی به تاخیر خواهد افتاد. در طی این بازه زمانی مصرف قرص آهن یکی از اقدامات مهم برای رفع این مشکل است.

انجام آزمایش از اقدامات قبل از جراحی بینی

برای کاهش ریسک های عمل زیبایی بینی و حفظ سلامتی بیمار قبل از اقدام برای تغییری در ظاهر بینی ، پزشک از متقاضی درخواست می کند آزمایش های زیر را انجام دهد:

  1. تست بارداری
  2. تست کرونا
  3. PT & PTT : کنترل انعقاد خون
  4. HIV
  5. HBsAg
  6. FBS : قند خون ناشتا
  7. HCV Ab

در کنار آزمایش های گفته شده ، ممکن است جراح براساس وضعیت فردی بیمار ، آزمایش های دیگری را نیز درخواست کند.

سرما خوردگی قبل از عمل بینی

در صورتی که قبل از رینوپلاستی احساس سرما خوردگی دارید ، حتما فرآیند جراحی را به تاخیر بیندازید. زیرا در غیر این صورت ممکن است به دلیل درگیری سینوس های بینی ، شرایط پس از عمل برای شما سخت و غیر قابل تحمل شود.

انتخاب جراح بینی از اقدامات قبل از جراحی بینی

بدیهی است که هرچه میزان مهارت و تخصص جراح در زمینه جراحی زیبایی بینی بیشتر باشد، نتیجه جراحی با اقبال بیشتری روبرو خواهد بود. از طرفی عمل بینی یک جراحی اورژانسی نبوده و هیچ اضطراری برای هرچه سریع تر انجام شدن آن وجود ندارد در نتیجه بیمار زمان کافی برای انتخاب یک جراح بینی خوب را خواهد داشت.

مهم ترین موارد قبل از جراحی بینی

علاوه بر تمامی مواردی که درباره اقدام های قبل از جراحی زیبایی بینی شرح دادیم ، اقدامات پر اهمیت دیگری نیز وجود دارند. در ادامه هر یک از این اقدامات را شرح می دهیم.

  • سی تی اسکن

سی تی اسکن ، پروسه عکس برداری از ساختار بینی است. در طی این تصویر برداری تمامی ساختار بینی مشخص می شود. بنابراین اگر متقاضی دچار انحراف باشد ، شدت و میزان آن مشخص می شود. طبق این سی تی اسکن ، پزشک می تواند تصمیم بهترین درباره داشتن فرآیند جراحی زیبایی خوب با حفظ عملکرد بینی داشته باشد.

  • نوار قلب

از آن جا که عمل بینی همراه با بیهوشی عمومی است ، بررسی وضعیت سلامت قلب اهمیت بالایی دارد. در طی این بررسی ، سیگنال های الکتریکی که ریتم قلب را کنترل می کنند از سلامت قلب یا حمله قلبی ، بی نظمی قلبی و هر مشکل دیگری خبر می دهند. لذا این تست از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی است.

  • عکسبرداری از قفسه سینه

از آن جا که یکی از عملکردهای مهم بینی ، دم و باز دم است و از آن جایی که در این دم و باز دم ریه نیز نقش مهمی ایفا می کند ، بررسی سلامت ریه و تنظیم وضعیت تنفسی متقاضی بسیار حائز اهمیت است. همچنین این بررسی به پزشک بیهوشی کمک می کند ، روند بیهوشی سلامتی برای متقاضی ایجاد کند.

10 عدد از اقدامات قبل از عمل بینی

  1. جراح تان را از تمام انتظارات و توقعات خود از نتیجه جراحی آگاه کنید؛ البته همواره باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمامی انتظارات به دلیل محدودیت های موجود در جراحی قابل برآورده شدن نمی باشند.
  2. مصرف داروهای رقیق کننده خون را به مدت 14 روز قبل از جراحی متوقف کنید. زیرا ریسک خونریزی در حین جراحی را افزایش می دهند.
  3. مصرف دخانیات با کوچک کردن ریزرگ های بینی و پائین آوردن اکسیژن خون در روند جراحی اختلال ایجاد کرده و شدت تورم را بیشتر می کنند از همین رو باید به مدت 2 هفته قبل از جراحی از مصرف دخانیات و همچنین نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.
  4. شب قبل از جراحی شامی بسیار سبک میل کرده، استحمام نموده و به مدت 8 ساعت پیش از جراحی چیزی نخورید.
  5. هنگام مراجعه برای جراحی لاک نزنید، زیورآلات به همراه نداشته باشید و در صورت داشتن ناخن مصنوعی حداقل 3 تا از آن ها را از روی ناخن های خود بردارید.
  6. بانوان در روز تعیین شده جهت انجام رینوپلاستی دقت داشته باشند که با پوستی تمیز حضور داشته باشند. از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی به شمار می رود ، زیرا عمل بایستی بر روی پوستی عاری از هرگونه آلودگی صورت بگیرد.
  7. در زمان مشخص شده با یکی از افراد خانواده یا دوستان خود حضور بیابید به عنوان همراه در بیمارستان.
  8.  در این روز حتما لباسی با یقه های گشاد یا دکمه دار بر تن کنید.
  9.  هرگونه حساسیت های دارویی و خوراکی خود را به دکتر اطلاع دهید.
  10. سابقه های بیماری خود را به پزشک بگوئید.

قبل از جراحی بینی چه دارویی را نباید مصرف کرد ؟

بر اساس نظر و صلاحدید جراح بینی بایستی استفاده از برخی داروها را قبل از اینکه عمل بینی انجام شود کنار گذاشته شود. این لیست برای برخی شاید بلامانع و در بسیاری ممنوع باشد. تمامی مواردی که ذکر خواهد شد بر این اساس است که وضعیت جسمانی شما به چه صورت بوده و در چه شرایطی قرار دارید. در نتیجه هرگز بدون مشورت با دکتر عمل بینی کاری را انجام ندهید. همانطور که می دانید رعایت تمامی مواردی که در اقدامات قبل از جراحی بینی دکتر به شما گوش زد می کند می بایست کاملا اصولی و دقیق رعایت کنید. قطع کردن برخی از داروها برای بهبود و حتی حین جراحی بینی الزامی بوده و بهتر است که رعایت آنها را فراموش نکنید. عبارتند از :

  • آسپرین
  • آکوتان
  • ویتامین ای
  • دیکلوفناک
  • ناپروکسن
  • پیروکسیکام

در حالت عادی استفاده از این موارد مشکلی را به وجود نخواهند آورد اما برای اقدامات قبل از جراحی بینی بهتر است که حداقل هفت الی ده روز از آخرین دانه مصرفی گذشته باشد.دارویی مانند آسپرین ، دیکلوفناک و دیگر داروهای تسکین دهنده درد می توانند ریسک خونریزی را در فرد بالا ببرند و این برای فرم جدید بینی در جراحی بینی اصلا مناسب نخواهد بود. در هر صورت بهتر است که به دکتر هر نوع دارویی را که به صورت روتین و مرتب استفاده می کنید را بازگو نمایید با این کار می توانید این آگاهی را از وضعیت خود به جراح بینی ارائه دهید که ایشان بر این پایه تصمیم بگیرد.

داروهایی که بهتر است قبل از عمل بینی مورد استفاده قرار بگیرد چیست ؟

برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است که برخی از داروها را استفاده کنید. عبارتند از ؛ قرص زینک ، ویتامین c ، امپرازول ، ویتامین K و غیره را استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید مجدد تکرار می کنیم اگر این قبیل داروها را از قبل پزشک به شما توصیه کرده اید می توانید ادامه دهید.

تعیین هدف از رینوپلاستی :

انتخاب و تعیین هدف در جراحی بینی بسیار مهم است. زیرا این امر موجب می شود که فرد به صورت دقیق و کامل تحقیقات لازم جهت نتیجه و عوارض و مزایای جراحی بینی را انجام داده است و با دیدی باز به سراغ این پروسه می رود. بنابراین ثبات در انتخاب و بازگشت پذیری و پشیمانی را در پی نخواهد داشت.

درمان استرس در اقدامات قبل از جراحی بینی :

تاکید بر حضور در جلسه مشاوره اولیه بی مورد نمی باشد. زیرا در این روز با توجه به اینکه پزشک بیمار را مشاهده کرده و معاینات بالینی را انجام می دهد. بیمار نیز تمامی توقعات عقلانی خود را به دکتر گفته و طبق این توقعات و با توجه به شرایط جسمانی فرد زیباجو جراح روش جراحی را انتخاب می کند. فرد اگر استرس و واهمه در این زمینه دارد ف این جلسه بهترین موقعیت است که دکتر با شرح وقایع اتاق عمل و روند رینوپلاستی ، ذهنیت درستی را از این کار به فرد متقاضی بدهد و با توجه به این امر ترس او از بین می رود.

بارداری بیش از عمل بینی :

در لیست آزمایشات چکاپ همیشه تست بارداری وجود دارد. برای افرادی که در جریان بارداری خود نیستند و یا شک دارند که باردار هستند عمدتا دکتر این تست را تجویز می کند. به علت اینکه انجام جراحی بینی برای بانوانی که باردار هستند امکان پذیر نمی باشد. در روند عمل از مواد بیهوشی استفاده می شود که فرد در حین پروسه دردی را احساس نکند و این مواد بیهوشی برای سلامت مادر و به خصوص جنین خطرناک است. در نتیجه اگر تمایل به انجام این فرآیند دارید بهتر است که تا زایمان خود دست نگه دارید.

آیا قاعدگی قبل یا در طول پروسه عمل بینی مشکل ایجاد م نماید ؟

به طور کلی این مورد که دوره ای ماهانه است در این جراحی اختلالی ایجاد نمی نماید و نیاز به برطرف شدن با انجام اقدامات قبل از جراحی بینی ندارد. البته این مورد نیز وجود دارد که تغییر در رفتار و خلق و خو به دلیل تغییرات هورمونی در برخی از افراد بسیار زیاد است. این موضوع باعث می شود تا برخی از پزشکان با توجه به شرایط توصیه کنند که فرد بعد از اتمام دوران قاعدگی اقدام به انجام عمل بینی کند.

برخی نکات مهم مربوط به قبل از جراحی بینی

برخی نکات وجود دارند که ممکن است در رابطه با عمل بینی ندانید. در ادامه برخی از آنها را شرح می دهیم :

  • یکی از نکاتی که اکثرا به آن اشاره نمی شود این است که در روز پروسه از هیچگونه زیور آلات استفاده نکنید ؛ زیرا باعث ایجاد مزاحمت می شوند
  • همچنین قبل از مل از خوردن و یا آشامیدن هر چیز بپرهیزید
  • یکی دیگر از نکات مهم این است که خانم ها در وز جراحی از لاک و لوازم آرایشی بهداشتی استفاده ننمایند
  • همچنین آقایان باید به طور کامل صورت خود را اصلاح کنند
  • یکی دیگر از موارد مهم در اقدامات قبل از جراحی بینی هماهنگی با یک الی دو نفر مورد اعتماد برای همراهی شما قبل و بعد از عمل می باشد