جراحی بینی یکی از درمان های رایجی است که اغلب به دلیل تنوع وسیع آن انتخاب می شود. اگر شما یکی از بی شمار نفراتی هستید که قصد انجام جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی دارید ، آشنایی با انواع مختلف عمل بینی ایده خوبی به شمار می آید. به خصوص اگر در ارومیه زندگی می کنید ، می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص جراحی بینی ارومیه در ادامه مطلب بدست اورید. بنابراین شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

جراحی بینی ارومیه

بطورکلی بیشتر متخصصان پزشکی انواع جراحی در بینی را به رینوپلاستی فانکشنال، رینوپلاستی بازسازی ، رینوپلاستی زیبایی و رینوپلاستی ترمیمی دسته بندی می کنند.

با تحقیق درباره انواع جراحی های بینی ، شما می توانید تصمیم گیری آگاهانه ای را انجام دهید.

رینوپلاستی یک اصطلاح پزشکی برای هر نوع جراحی است که برای شکل دهی بینی انجام می شود. این یک جراحی متنوع بوده و می تواند دامنه وسیعی از نیازها را پوشش دهد.

عمل بینی فانکشنال در جراحی بینی ارومیه

هدف اصلی رینوپلاستی فانکشنال، بهبود دادن مسیر جریان هوا از راه بینی می باشد. نقص های مادرزادی، آسیب دیدگی و عفونت، تنها چند دلیل از دلایل متعدد انسداد مجاری بینی می باشد. رینوپلاستی فانکشنال، برای از بین بردن انسداد و بهبود دادن توانایی تنفس از راه بینی انجام می شود.

عمل بینی بازسازی در جراحی بینی ارومیه

این نوع رینوپلاستی اغلب در صورت وقوع بیماری یا آسیب دیدگی در بینی انجام می شود. برای مثال سرطان پوست در بینی، برداشتن بخشی از این اندام را الزامی می نماید. در این حالت جراح به منظور بازیابی عملکرد، فرم و شکل ظاهری بینی این جراحی را انجام می دهد.

 

 

رینوپلاستی در جراحی بینی ارومیه

هرچند هیچ نیاز پزشکی آشکاری برای رینوپلاستی وجود ندارد، ولی این روند می تواند برای درمان مشکلات زیبایی مفید واقع شود. رینوپلاستی زیبایی تناسبات صورت را از طریق تغییر اندازه و شکل بینی شما بهبود می بخشد.

جراحی ترمیمی بینی در ارومیه

زمانی که بعد از رینوپلاستی اول، بیمار با مشکلات قابل درمانی روبرو شود، جراح، رینوپلاستی ترمیمی را پیشنهاد می کند. برخی مشکلات از قبیل بدشکلی های بیرونی و مشکلات تنفسی، البته در موارد نادر، بعد از یک رینوپلاستی، اتفاق می افتد. اگر جراح تشخیص دهد که علائم شما، به عوارض جانبی مورد انتظار در فرایند بهبود، ارتباطی ندارد، رینوپلاستی ترمیمی را توصیه می کند.

آماده شدن برای روند جراحی بینی در ارومیه

مهمترین مرحله قبل از برنامه ریزی برای عمل در بینی ، مشورت با جراح می باشد. مشاوره های قبل از عمل بینی شامل آزمایش فیزیکی، ارزیابی تاریخچه پزشکی و گفتگو با بیمار درباره توقعات و انتظارات از روند می باشد.

اگر شما و جراح تان به این نتیجه برسید که رینوپلاستی گزینه مناسبی برای شما می باشد، مراحل بعد  انجام می شود. دکتر مهدی بنائی اجتناب از مصرف برخی داروهای خاص مثل اسپرین و ایبوپروفن را به مدت دو هفته قبل از جراحی توصیه می کند. همچنین از شما می خواهد تا برای حداقل یک هفته قبل از جراحی، سیگار کشیدن را ترک کنید، چون سیگار کشیدن فرایند بهبود را کند کرده و خطر عفونت را افزایش می دهد.

 

 

طول روند جراحی بینی در ارومیه

رینوپلاستی ها اغلب به یک ساعت زمان برای تکمیل شدن نیاز دارند، ولی این طول مدت زمان تا حد زیادی بر حسب چندین فاکتور متغیر می باشد. برای مثال اگر مشکل شما پیچیده باشد و به بازسازی های جامعی نیاز داشته باشد ، روند حتی تا 4 ساعت طول می کشد.

فاکتورهای مهم دیگر که بر روی طول روند اثر می گذارد، به ترجیحات جراح وابسته است. جراحان مختلف بر حسب ابزار و تکنیک های انتخابی، جراحی را با سرعت های متفاوت انجام می دهند.

ریکاوری بعد از عمل

یک ریکاوری کامل در رینوپلاستی، نقطه ای است که در آن کل تورم از بین رفته باشد. اگرچه این در بیماران مختلف متفاوت است، ولی معمولاً 6 ماه تا 1 سال زمان برای فروکش کردن کامل تورم زمان مورد نیاز است. بعد از 48 ساعت نیازی به استفاده از کمپرس سرد بر روی صورت ندارید. حدوداً 1 هفته بعد از جراحی، گچ و پانسمان از روی بینی برداشته می شود. بعد از 2 تا 3 هفته بخش عمده تورم فروکش خواهد کرد.

جراح از شما می خواهد تا برای چند هفته بعد از جراحی، به منظور جلوگیری از واردآمدن فشار بر روی بینی و کاهش درد و تورم و سپری شدن سری عتر دوره ریکاوری، از انجام فعالت های سنگین خوددای کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص دوره ریکاوری با پزشک تماس بگیرید.

بهترین جراحی بینی ارومیه توسط بهترین جراح بینی در ارومیه

جراحان حاذقی در سر تا سر ایران وجود دارند که عمل زیبایی و البته درمانی در بینی انجام می دهند. اما در این حرفه کاری نیز ، مانند تمامی شغل ها ، بعضی از جراحان نسبت به دیگر پزشکان سرآمد هستند. در این قسمت می خواهید بررسی کنیم چه ویژگی هایی یک جراح بینی را در زمره پیشتازان عرصه قرار می دهد و بهترین جراحی بینی ارومیه را ایجاد می کند. بنابراین در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

  • تحصیلات و تجربه کاری جراح موثر در نتیجه عمل بینی

تحصیلات از اصلی ترین و البته پایه ترین خصوصیات یک پزشک متبحر در زمینه عمل های زیبایی است. عموما جراحان بینی تا مقطع تخصص ، فوق تخصص و حتی دکتر تحصیل کرده اند. تحصیلات عالیه در دانشگاه های خوب کشور ، از جمله ویژگی های متمایز کننده یک پزشک خوب از دیگر پزشکان است. اما چنین تحصیلات برتری زمانی می تواند مفید باشد که در کنار تجربه کاری قرار گیرد. بنابراین تحصیلات و تجربه کاری به عنوان مکمل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

برای انتخاب بهترین جراح بینی ارومیه ، تحصیلات و تجربه کاری پزشک را در کنار هم بررسی کنید.

  • منش بالا پزشک موثر در نتیجه جراحی زیبایی بینی ارومیه

عموما پزشکان متبحر ، روشی بیمار محور دارند. یعنی زمان های معاینه را به گونه ای تعیین می کنند که برای مراجعه کننده راحت باشد. همچنین هنگام دیدار با متقاضی برای وی وقت گذاشته و بینی متقاضی را از ابعاد گوناگون بررسی می کند. این پروسه طی زمان معقول انجام شده و در طی آن پزشک رفتار بسیار شکیبانه ای نشان می دهد.

  • بررسی رضایت بالای متقاضیان برای رسیدن به بهترین فرآیند از جراحی بینی ارومیه

حتما هر پزشکی را که برای عمل زیبایی یا درمانی بینی خود برگزینید ، قبل از شما تعداد زیادی عمل در بینی انجام داده است. با این تفاسیر ، شما می توانید به صورت حضوری یا با دیدن عکس نمونه کار ها از نتیجه فرآیند عمل آگاه شوید. عموما پزشکان متبحر ، بیشترین تعداد عمل های موفق را از آن خود کرده اند.

لازم به ذکر است که تمامی پزشکان ممکن است تعداد محدودی عمل های ناموفق داشته باشند ، اما شدت ناموفقی و درصد عمل های ناموفق نیز می تواند نشان از تبحر پزشک داشته باشد. از تمامی عمل هایی که یک پزشک در طول دوران شغلی خود در بینی انجام داده است ، ممکن است 4 % آن نتیجه خیلی خوبی نداشته باشند و نیاز به جراحی بینی ترمیمی داشته باشند. که البته این امر کاملا طبیعی است.