یافتن پزشکی که بشود به او اعتماد کرد و در طول درمان با وی احساس راحتی کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. این ویژگی خصوصاً درباره جراحی زیبایی و پلاستیک اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. بیمارانی که به دنبال بهترین پزشک برای انجام جراحی بینی خود هستند، باید فاکتورهای متعددی را زمان این انتخاب مد نظر قرار دهند. بسیاری از جراحان پلاستیک هستند که به دلیل مهارت و شهرت شان ، بیماران زیادی از سراسر کشور به وی مراجعه می کنند. اگر در ارومیه زندگی می کنید و به دنبال متخصص جراح بینی ارومیه هستید ،در ادامه مطلب با ویژگی های بهترین متخصص آشنا شوید. در ارومیه نیز پزشکانی وجود دارند که مراجعه کنندگان آن ها با هدف بهره مند شدن از تجربه و تخصص منحصر بفرد آن ها به وی رجوع می کنند.

جراح بینی ارومیه

جراح خوب بینی  ، جراحی است که تمام عملکرد خود را بر روی انجام یک جراحی متمرکز می کند و آن انجام یک جراحی رینوپلاستی طبیعی و بدون بر جای ماندن اسکار است.

جراحی بدون اسکار توسط جراح حرفه ای بینی

جراحانی که تمام تلاش خود را در رینوپلاستی بر روی یک جراحی بدون اسکار متمرکز می کنند، تلاش می کنند که هیچ آثار برشی در بیرون بینی بر جای نماند. آن ها اغلب برای انجام جراحی، برش ها را در داخل سوراخ بینی ایجاد می کنند. این باعث می شود که بیمار صاحب یک بینی زیبا شود و هیچ آثار برش یا اسکاری بر روی بینی او قابل رویت نباشد. البته باید بگوییم که بیشتر جراحان بینی از جمله دکتر مهدی بنائی ، جراح بینی ارومیه از روش باز که در آن برش کوچکی بر روی ناحیه کلوملا ایجاد می شود برای انجام این پروسه استفاده می کنند ؛ زیرا در این روش اشراف بیشتری بر ایرادات بینی داشته و نتایج بهتری از این جراحی زیبایی رقم می زنند. برش ایجاد شده بر روی کلوملا آنقدر کوچک است که به چشم نیامده و به مرور زمان محو می شود.

لازم به ذکر است که جنس پوست و محافظت بعد از عمل در از بین رفتن جای برش تاثیر بسزایی دارد. اغلب پزشک برای رفع آثار برش از کرم های آبرسان مخصوص استفاده می کند.

بهترین جراح بینی

یک جراح ماهر بینی ، پروسه عمل را به گونه ای انجام می دهد که بیمار بتواند پس از این روند، سریع تر به زندگی نرمال خود بازگردد .به همین دلیل است که یافتن یک جراح رینوپلاستی خوب برای افرادی که زمان محدودی جهت سپری کردن دوره ریکاوری دارند ، اهمیت بالایی پیدا می کند.

جراحی بینی با تجربه و ماهر ، پروسه عمل را بگونه ای انجام می هدکه نهایتاً تغییرات ظریف و زیبایی در بینی بیمار ایجاد می شود و زیبایی طبیعی بینی بعد از رینوپلاستی افزایش می یابد. البته فرم بینی به سلیقه بیمار نیز بستگی دارد.

در پروسه تغییر فرم بینی ، روز هفتم بعد از جراحی، گچ بینی برداشته می شود و مزاجعه کننده می تواند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد. رینوپلاستی در دستان یک جراح ماهر به گونه ای انجام می شود که هیچکس متوجه اعمال تغییر روی فرم بینی زیباجو نخواهد شد.

متخصص جراح بینی ارومیه به منافع بیمار می اندیشد و تلاش می کند که بعد از انجام پروسه ، شما به بهترین خودتان تبدیل شوید. تکنیک یک پزشک خوب برای انجام رینوپلاستی به کارگیری روش های بسیار ظریف برای رفع عیوب زیبایی طبیعی بیمار است. این جراح، زیبایی های طبیعی فرد را تا رسیدن به نتیجه مطلوب نهایی تنها اندکی ارتقا می دهد.

 

 

هدف از انجام رینوپلاستی از دید جراح

جراحی در بینی می تواند به دلایل مختلفی انجام شود. افراد برای ترمیم و اصلاح بینی آسیب دیده، برطرف کردن مشکلات تنفسی یا نا هنجاری مادرزادی یا به منظور تغییر فرم و شکل بینی و زیباتر کردن آن تصمیم به انجام جراحی می گیرند.

  • تغییرات احتمالی بینی پس از جراحی زیبایی

هر رینوپلاستی مطابق با خواسته ها و تمایلات بیمار انجام می شود؛ در نتیجه هر جراحی می تواند با دیگری متفاوت باشد.

تغییر سایز و اندازه ، تغییر زاویه ، برطرف کردن برآمدگی بینی ، تغییر فرم نوک بینی و باریک کردن سوراخ های بینی تغییراتی هستند که جراح بینی ارومیه در طول عمل بر روی بینی اعمال می کند.

کاندیدهای مناسب برای انجام رینوپلاستی از دید جراح

درحالی که اکثر افراد قادر به انجام رینوپلاستی هستند، اما فاکتورهایی وجود دارد که برخی از مراجعه کنندگان را به عنوان یک کاندید ایده آل برای جراحی معرفی می کنند.

  • افرادی که هدف اصلی آن ها درمان و برطرف کردن اختلال است

اولین و مهمترین ویژگی یک کاندید ایده آل برای انجام رینوپلاستی ، بیماری است که هدف او از جراحی صرفاًزیبایی نیست، بلکه هدف اصلی او بهبود بخشیدن به عملکرد بینی است. این دسته از بیماران دارای نوعی اختلالات تنفسی یا دارای انسداد بینی هستند که تنفس آنان را تحت تأثیر قرار می دهد.

  • داشتن سن مناسب برای انجام جراحی

درعین حال که جراحی زیبایی بینی برای افراد نوجوان غیرممکن نیست، اما یک جراح پلاستیک خوب و متخصص عموماً ترجیح می دهد تا بیمار به سن مطلوب برسد تا رشد بینی او کامل شده باشد.

  • افرادی که خواسته ها و تقاضاهای منطقی دارند

یک کاندید ایده آل جراحی در بینی برای هر متخصص جراح بینی ارومیه ، فردی است که انتظارات منطقی دارد و به پیشنهاد های پزشک برای تصمیم گیری بهتر گوش فرا می دهد.

 

 

جراح بینی ، رینوپلاستی را به چند روش انجام می دهد؟

  • جراحی بینی باز

برای تغییر عمده در فرم و شکل بینی، رینوپلاستی باز انجام می شود.

  • جراحی بینی بسته

برای ایجاد تغییرات کوچک از این نوع رینوپلاستی استفاده می شود.

  • رینوپلاستی ترمیمی

برای اصلاح نواقص باقی مانده یا اشکالات بوجود آمده پس از جراحی اول، رینوپلاستی ترمیمی انجام می شود.

  • تزریق فیلر بینی ( روش غیر جراحی)

در این شیوه برای پر کردن فرو رفتگی ها، صاف کردن زوایای تند یا تغییر زاویه نوک بینی از فیلرهای تزریقی استفاده می شود

شرح ریکاوری توسط پزشک

در طول دوره ریکاوری ، روزانه بهبودی بینی و شکل گیری آن را مشاهده می کنید. بینی برای چند روز متورم و کبود خواهد بود در چند روز ابتدایی نمی توانید بویی را استشمام کنید، طعم غذایی را بچشید  یا به راحتی و کامل نفس بکشید. این موضوع کاملا طبیعی است و طی مدت کوتاهی از بین می رود.

مراقبت های توصیه شده جراح ، پس از رینوپلاستی

مراقبت های پس از جراحی به اندازه دوره ریکاوری حائز اهمیت است. لذا متخصص جراح بینی ارومیه و دیگر نقاط ایران مراقبت های زیر را برای مراجعه کنندگان خود ، توصیه می کنند:

  • ایبوپروفن و آسپرین مصرف نکنید. پیشنهاد می شود که یک هفته بعد از جراحی از ایبوپروفن و آسپرین استفاده نکنید ؛ زیرا  سبب خونریزی بیش از حد می شود و این امر می تواند نتیجه نهایی جراحی زیبایی را خراب کند.
  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. پس از رینوپلاستی ، لازم است که به مدت یک سال از کرم ضد آفتاب بر روی صورت و بینی خود استفاده کنید. به دلیل تغییر در ساختار بینی ، احتمال آفتاب سوختگی و تغییر رنگ وجود دارد. پوشیدن کلاه و استفاده از چتر نیز می تواند به این مسئله کمک کند.
  • محدود کردن  فعالیت های فیزیکی ؛ انجام فعالیت هایی همچون بسکتبال ، والیبال ، یا هر عمل و ورزشی که ممکن است در حین آن به بینی شما صدمه وارد شود را محدود کنید. در غیر این صورت از ماسک مخصوص استفاده کرده تا خطر آسیب به بینی را کاهش دهد.
  • لازم به ذکر است که باید سه تا شش ماه پس از جراحی همچنان به شرایط بینی توجه داشته باشید..
  •  شما باید تا چند هفته پس از جراحی، بینی خود را با استفاده از هیدروژن پراکسید و پماد آنتی باکتریال تمیز کنید. این عمل به بهبود جراحت های درون بینی نیز کمک می کند. همچنین می توانید پد قطره ای بینی و پکیج های مخصوص بینی را برای تمیز کردن بکار گیرید.
  • استفاده از ماسک صورت. پوشیدن ماسک، خطر آسیب رسانی را کاهش می دهد. همچنین به شکل گیری بهتر بینی در دوره درمان و بهبودی کمک می کند.
  • شش تا دوازده ماه طول می کشد که بینی بتواند مانند دوران پیش از جراحی در برابر آسیب ها مقاوم شود.