توجه به زیبایی گرچه امروزه در بیشترین حد خود قرار دارد ، اما از گذشته مورد توجه بوده و اشخاص همواره به دنبال روش های مختلف برای دستیابی به ظاهری جذاب تر و رفع مشکلاتی که زیبایی چهره شان را تحت الشعاع قرار داده بودند. امروزه روش های تاثیرگذار متعددی برای رفع نواقص ظاهری وجود دارد که با کمترین ریسک و عوارض، موجب ارتقا زیبایی شما می وشند. از جمله این روش ها می توان به جراحی بینی اشاره کرد. جراحی بینی کرج که از آن با نام رینوپلاستی نیز یاد می شود موجب رفع ایرادات ظاهری موجود در بینی که به دلیل برجسته بودن و قرارگیری در مرکز صورت تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد شده و بدین ترتیب موجب افزایش اعتماد به نفس افراد می شود.

جراحی بینی کرج

انواع مدل جراحی بینی کرج

انتخاب مدل بینی ، از جمله نگرانی های اصلی افرادی است که متقاضی انجام جراحی زیبایی بینی هستند. بیشتر افراد قبل از جراحی، زمان نسبتاً زیادی را برای انتخاب فرم بینی دلخواه خود صرف نموده و استرس زیادی برای این موضوع دارند.

از جمله مواردی که موجب کاهش استرس بیماران می شود، آشنایی با فرم های مختلف بینی می باشد.

همانطور که در فوق گفتیم هدف اصلی از عمل بینی ، رفع ناهنجاری های موجود در بینی و ایجاد ظاهری استاندارد و نسبتاً ایده آل برای آن ها است. اما از آنجایی که سلیقه افراد متفاوت می باشد، تعاریف آن ها از زیبایی و فرم بینی انتخابی شان نیز با یکدیگر متفاوت است. البته افراد باید در نظر داشته باشند که نوع بینی آن ها و روند جراحی، ممکن است موجب ایجاد تغییراتی در شکل نهایی پس از جراحی شود. بنابراین باید از جراح خود انتظارات منطقی داشته باشند.

شناخت مدل های بینی در جراحی بینی کرج از چه نظر اهمیت دارد؟

چنانچه در رابطه با جراحی بینی کرج و به طور کلی عمل بینی اطلاعات کافی نداشته باشید امکان دارد در مورد انتخاب فرم جدید بینی خود دچار اشتباه شوید.

در برخی موارد اشخاص به دلیل شنیده های خود و همچنین تبلیغات گسترده، فرمی را برای بینی خود برمی گزینند که هیچ تناسبی با صورت آن ها ندارد که این امر با گذشت زمان موجب پشیمانی از انتخابی که کرده اند می شود.

فرم صورت، ملاک اصلی برای انتخاب مدل بینی است. از همین رو افرادی که خواستار جراحی بینی خود به فرم بازیگر یا خواننده مورد علاقه شان هستند دچار اشتباه بزرگی می شوند.

الگوی بینی تنها باید در مقایسه با کل صورت خود فرد انتخاب گردد؛ بدیهی است که بینی کوچک مناسب فردی با لب های بزرگ و صورت کشیده نیست زیرا موجب برهم خوردن تعادل صورت وی خواهد شد.

جراحی بینی طبیعی

فرم بینی طبیعی ، بیشترین مطابقت را با سایر اجزای صورت فراهم کرده و مهم ترین ویژگی آن نداشتن انحنا یا قوس بر روی پل و سربالا نبودن است.

این فرم بینی در عین این که به میزان زیاد کوچک نمی شود، رضایت کامل بیمار را فراهم نموده و مناسب ترین گزینه برای آقایان و افرادی است که بینی شان گوشتی می باشد.

جراحی بینی فانتزی

اندازه این فرم بینی، کوچکتر از حد معمول بوده، پل بینی خم،  نوک آن به طرف بالا می باشد و به طور کلی از حالت طبیعی تمایز دارد.

بینی فانتزی به دلیل ویژگی هایی دارد ممکن است غیرطبیعی به نظر برسد. این از فرم بینی در میان خانم ها دارای محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به آقایان است.

جراحی بینی نیمه فانتزی

فرم نیمه فانتزی ترکیبی از بینی فانتزی و طبیعی می باشد. به طور مثال انحنای بینی در این فرم، بیشتر از بینی طبیعی و کمتر از بینی فانتزی است.

جراحی بینی کرج ، درمانی

جراحی بینی فقط با اهداف زیبایی انجام نشده و در برخی موارد از آن را به منظور رفع ایراداتی که عملکرد بینی را تحت تاثیر قرار داده اند انجام می دهند:

سینوس چیست؟

سینوس ها سیستمی از حفره های توخالی متصل بهم در داخل جمجمه می باشند که در اطراف چشم ها و بینی و در داخل بخش جلویی صورت قرار گرفته اند. این حفره های سینوسی باعث سبک تر شدن جمجمه و تولید مخاطی می شوند که به رطوبت مجاری بینی می افزاید.

این مخاط به تخلیه آلاینده ها، آلودگی و ارگانیسم های عفونی کمک می کند. در حالت نرمال، جز لایه نازکی از مخاط، سینوس ها خالی هستند. متاسفانه سینوس ها می تواند عفونی شده و مشکلات سینوسی و تنفسی را بوجود آورند.

هدف از انجام جراحی آندوسکوپی سینوس چیست؟

جراحی آندوسکوپی سینوس برای درمان سینوزیت های مزمن، سپتوم کج و پولیپ های بینی انجام می شود.

پولیپ بینی

جراحی بینی کرج یا آندوسکوپی سینوس می تواند پولیپ بینی را نیز درمان کند. پولیپ بینی توده های رشد کرده غیر سرطانی، بدون درد و نرم در آستر بینی یا سینوس ها می باشند. آن ها مثل قطره های اشک آویخته بوده و می تواند در اثر التهاب مزمن یا آسم، عفونت های برگشتی، آلرژی، یا حساسیت دارویی بوجود آیند.

علائم پولیپ بینی

پولیپ ها در بزرگسالان رایج بوده و گاهی برای برداشتن آنها جراحی مورد نیاز است. علائم رایج سینوزیت مزمن در پولیپ بینی شامل موارد زیر می باشد:

• آبریزش بینی
  • گرفتگی مستمر
  • حس بویایی ضعیف
  • عدم وجود حس چشایی
  • احساس درد در دندان های بالا
  • احساس فشار روی پیشانی و صورت
  • خونریزی مکرر بینی

انتظارات از جراحی بینی کرج درمانی چیست؟

• قبل از جراحی سینوس

پزشک داروهایی را برای بهبود موقعیت سینوس ها برای جراحی تجویز می کند. این داروها شامل آنتی بیوتیک ها و استروئیدهای خوراکی می باشند. پزشک مصرف داروهایی از قبیل آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، و دیگر داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی، ویتامین Eسیر و جنسینگ را ممنوع می کند.

اگر سیگاری هستید باید حداقل 3 رهفته قبل و 4 هفته بعد از جراحی، استعمال آن را بمنظور جلوگیری از ایجاد اختلال در روند بهبود، ترک کنید.

• در طول جراحی

در بیشتر موارد، جراحی بینی کرج برای انجام آندوسکوپی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و پس از جراحی شما 1 تا 2 ساعت را در واحد ریکاوری سپری می کنید. همچنین معمولا پانسمان بینی مورد نیاز نمی باشد.

• بعد از جراحی

بعد از جراحی خونریزی به مدت 1 تا 2 روز  و احساس خستگیبهمدت 1 تا 2 هفته، نرمال می باشد. بطورکلی، درد بوسیله داروهای مسکن قابل کنترل است.

ریکاوری

در هفته اول بعد از جراحی نباید فین کنید. از خم شدن، فشار آوردن و بلند کردن اجسام سنگین در طول هفته اول، خودداری کنید. قدم زدن ملایم و انجام فعالیت های سبک، بلامانع است.

پس از 1 هفته می توانید 50 % فعالیت های نرمال خود را از سر بگیرید. باید 1 هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید.

چند تفکر اشتباه از جراحی بینی کرج

تورم و التهاب بعد از جراحی بینی کرج زیاد است!

ورم بعد از جراحی بینی و حتی صورت ، از عارضه های جدا نشدنی بعد از عمل زیبایی و درمانی بینی است. اما برای رفع این عارضه مراقبت های ویژه ای نظیر استفاده از کمپرس یخ وجود دارد. افراد می توانند با رعایت این مراقبت ها ، تورم و التهاب بینی خود را در کوتاه ترین مدت کاهش دهند.

لازم به ذکر است که بعد عمل بینی گوشتی ، التهاب بیشتر و طولانی تری روی بینی ایجاد می شود ؛ اما بیشتر آن در چند روز اول بعد از پروسیجر جراحی ، از بین می رود. از این رو نگرانی بابت چنین موضوعی وجود دارد.

جراحان جراحی بینی کرج به اندازه کافی خبره نیستند !

از آن جا که موقعیت جغرافیایی کرج در مجاورت پایتخت قرار دارد ، بسیاری از افراد تصور می کنند ، عمل زیبایی بینی توسط پزشکان پایتخت بهتر از پزشکان استان البرز است. این باور در حالی است که بیشتر جراحان بینی زبده علاوه بر کرج در تهران نیز فعالیت می کنند. گرچه موقعیت جغرافیایی ارتباطی با تجربه ، تبحر و دانش پزشک ندارد و جراح بینی حرفه می تواند در هر کجای ایران قرار داشته باشد.

جای زخم بعد از رینوپلاستی باقی می ماند !

برشی که بین دو حفره بینی ایجاد می شود ، بسیار کوچک و جزئی است. این برش بعد از پایان دوره نقاهت به طور کامل از بین می رود. البته اگر پوست متقاضی اسکار ساز باشد یا به دلیل ویژگی های پوستی جای زخم در آن به راحتی از بین نرود ، می تواند از کرم های آبرسان و دیگر موارد تجویز شده توسط پزشک بهره ببرد.

دوره نقاهت عمل زیبایی بینی زیاد است !

دوره نقاهت رینوپلاستی با توجه به سیستم بدنی افراد متفاوت است. اما به طور کلی در 2 تا 3 روز اول ، متقاضی نیاز به رعایت زیادی دارد. پس از آن عارضه های جراحی از بین رفته و زیباجو می تواند با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی ، زندگی خود را از سر بگیرد.