جراحی برای شکل دهی مجدد بینی که شامل صاف کردن یک بینی کج می باشد، یکی از چالش برانگیزترین جراحی های رینوپلاستی در میان انواع جراحی بینی محسوب می شود. جراحی بینی کج باید فقط به دستان دکتر مهدی بنائی ، بهترین جراح بینی در ارومیه انجام شود.

جراحی بینی کج + دکتر مهدی بنایی

جراحی بینی کج ، می تواند یک پروسه گزینشی یا الزامی برای شکل دهی مجدد بینی در نظر گرفته شود. بسیاری از افراد به این جهت به دنبال انجام عمل بینی کج هستند، چون آن ها از شکل ظاهری کج بینی بر روی صورت خود ناراضی و ناخوشنودند.

عمل بینی شامل بخش های متعددی است که می تواند به طور کلی تغییرات زیادی را به وجود آورده و چهره مطلوب تان را به شما هدیه دهد. این جراحی می تواند همه چیز، از نوک بینی گرفته تا اندازه سوراخ های بینی، قوز بینی، بینی کج و حتی سپتوم بینی را درمان کند. جراحی شکل دهی بینی که تحت عنوان رینوپلاستی نیز شناخته می شود، یکی از پیچیده ترین جراحی های شکل دهی بینی می باشد.

علت های کج شدن بینی :

این حالت در بینی امکان دارد به علت شکستگی ( تروما ) و اصابت ضربه به دماغ پدید بیاید. البته شکستی رایج ترین و دلیل اصلی کج شدگی های بینی است. در افرادی که ورزش های حرفه ای مانند فوتبال ، بسکتبال و غیره را دنبال می کنند عمدتا بیشتر به این عارضه دچار خواهند شد. به طور کلی تمامی کسانی که کار و فعالیت ورزشی آن ها به نحوی است که احتمال برخورد ضربه با صورت آن ها وجود دارد بی شک درصد بالایی از آن ها دچار شکستگی و در نهایت کج شدگی بینی شده اند. زیرا در مواقعی شکستگی بینی درمان نشود موجب فرو رفتگی و برآمدگی هایی بر روی بینی می شود.

چه زمان باید جراحی بینی کج را انجام دهیم؟

یکی از دلایل اصلی برای انتخاب جراحي بيني کج این است که شما از شکل ظاهری بینی خود راضی نیستید. دلایل زیادی برای کج بودن بینی وجود دارد. بینی کج می تواند در اثر نواقص مادرزادی، بدشکل گیری بینی، آسیب وارده در اثر زمین خوردن، آسیب دیدگی در ورزش هایی از قبیل بوکس، تصادف یا دعوا کردن ایجاد شده باشد. اگر بینی کج در عملکرد بینی اختلال ایجاد کند، در این حالت جراحی در بینی چیزی فراتر از تنها جراحی شکل دهی بینی خواهد بود. تغییر فرم در بینی در چنین مواردی می تواند نفس کشیدن صحیح را بازیابی کرده و شکل ظاهری بینی را نیز از نظر زیبایی اصلاح نماید. جراح بینی که اشراف کامل به داخل و خارج بینی دارد، بهترین گزینه برای درمان بینی کج است.

بینی کج چگونه صاف خواهد شد ؟

جراحی بینی کج جهت درمان این عارضه صورت خواهد گرفت که برای صاف شدن کجی در بینی به ترفند های زیادی توسط بهترین جراح بینی ارومیه نیازمند است. بهره بردن از غضروف های محکم از سپتوم جهت بدست آوردن چارچوب مد نظر یکی از روش های مهم به شمار می آید. انواع ترفند های صاف کردن کجی عبارتند از :

  • شکستگی های ایجاد شده در استخوان را کنترل کنند.
  • روش های بخیه زدن
  • جایگذاری غضروف در جای مناسب

3 دلیل دشواری در جراحی بينی کج

  • سپتوم بینی منحرف

اولین مشکل در عمل بینی کج ، منحرف بودن سپتوم بینی می باشد. اگر انحراف بینی در طول جراحی شکل دهی بینی درمان نشود، فشاری که سپتوم وارد می کند می تواند باعث خروج مجدد بینی از مرکز شود.

  • برش های کنترل شده استخوان

این خصوصاً زمانی که بینی در اثر وارد آمدن ضربه، کج شده باشد اهمیت پیدا می کند. در چنین مواردی جراحي بيني کج شامل شکستن بینی با ظرافت می باشد. سپس استخوان های متحرک، در طول پروسیجر عمل در یک موقعیت صاف جدید قرار داه می شوند.

  • غضروف

غضروف بینی در صورت جراحی شدن به طرزی نامناسب ، می تواند به موقعیت قبلی خود بازگردد. بنابراین اصلاح موقعیت غضروف و اطمینان از ماندن آن در موقعیت جدید ، یکی از اصلی ترین دغدغه ها در جراحی بینی کج می باشد.

همچنین باید اضافه کرد:

بسیار مهم است که بیماران به این شناخت و آگاهی برسند که جراحي بيني کج ، در زمان درمان کردن سپتوم منحرف بسیار پیچیده می شود. در این جراحی از گزینه های مختلف از قبیل بخیه ها یا پیوندها برای نگه داشتن غضروف در موقعیت جدید خود استفاده می شود.

در صورت انسان در بیش از 97% موارد صورت متقارن نمی باشد. بنابراین یافت یک خط میانی دقیق بر روی صورت بسیار دشوار است. در نتیجه در طول جراحی بینی کج ، جراح برای بیمار شرح می دهد که بینی پس از جراحی شکل ایده آلی پیدا خواهد کرد. ولی به دلیل نامتقارن بودن صورت دقیقاً بر روی خط میانی قرار نخواهد گرفت.

در جراحي بيني کج ، تکنیک های دیگر تغییر فرم بینی از قبیل جراحی شکل دهی مجدد نوک بینی، اصلاح نوک بینی، کاهس دادن قوز بینی، و دیگر مشکلات بینی نیز درمان شده و گاهی اوقات این جراحی با برخی جراحی های دیگر صورت، از قبیل ایمپلنت چانه بمنظور تقویت تقارن صورت، ترکیب می شود.

در طول جراحي بيني کج ، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و طرح جراحی برای این جراحی دنبال می شود. فرایندهای مختلف برای دستیابی به شکل مطلوب مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی جراحی کامل شد، یک اسپلینت برای پشتیبانی از شکل جدید بینی در اطراف آن قرار داده می شود. شما باید جهت کمک به ارتقاء روند بهبود بعد از جراحی چند روز از محل کار خود مرخصی بگیرید.

آیا در مدت زمان انجام جراحی زیبایی بینی ، می توان کج بودن آن را درمان کرد ؟

تعداد بسیاری از متقاضیان جراحی بینی کج درخواست عمل زیبایی دماغ را دارند. طبیعتا وجود کجی در بینی موجب نا متقارن بودن و انحراف آن خواهد شد که بیش از حالت اصلی فرم بینی شخص را آزار می دهد و تمایل اصلی او به بهبود این حالت کج بودن است در نتیجه با انتخاب یک پزشک با تجربه و حاذق به راحتی می توانید که در روند جراحی زیبایی به بهبود و درمان کج شدن بینی نیز بپردازید.

آیا برای برطرف کردن حالت کجی در بینی ، شکستن استخوان نیاز است ؟

عمدتا افرادی که به عمل بینی روی آورده اند این سوال در ذهنشان مطرح می شود که آیا برای برطرف کردن نواقص به شکستن استخوان بینی نیاز است؟ در روند عمل بینی کج عمدتا برطرف کردن انحراف و برداشتن قوس بر روی تیغه بینی متداول است زیرا زیبا جویان تمایل دارند که بینی های باریکی داشته باشند. قابل ذکر است که در مواردی که بینی قوس دارد با برداشتن آن فرم دماغ پهن شده و به طبع باید استخوان ها را شکست و در جایگاه مناسب نسبت به هم قرار داد که شکل نهایی بینی باریک باشد.

چه مدت زمان طول می کشد که بخیه های بعد از عمل بینی کج را بر داریم ؟

به طور کلی بعد از یک هفته می توان بخیه ها را کشید ، بعد از اتمام روند رینو پلاستی بایستی در روز های ابتدایی به مطب دکتر بنائی بهترین جراح بینی ارومیه مراجعه کنید جهت چکاپ و تعویض بانداژ در این روند پزشک روز کشیدن بخیه ها را نیز مشخص خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

اگر انتظار دستیابی به بهترین نتایج از عمل در بینی کج یا هر روند جراحی دیگری را دارید، در وهله اول باید بهترین جراح بینی شهر خود را انتخاب کرده و در قدم بعدی نکات و مراقبت های بعد از عمل در بینی را به خوبی رعایت نمایید. از همین رو ما در ذیل به تعدادی از مهم ترین نکات مراقبتی و دستورالعمل های بعد از این عمل جراحی اشاره کرده ایم:

  • از خوردن و آشامیدن برای 4 ساعت خودداری نمایید. زیرا در این مدت زمان بدن تحت تاثیر مواد بیهوشی است و احتمال دارد با وارد شدن غذا به معده تان دچار حالت تهوع شوید.
  • نوشیدن مقداری آب یا آبمیوه طبیعی بعد از 4 ساعت بلامانع است.
  • خوردن نمک و ادویه موجب تشدید تورم ناشی از انجام این فرآیند می شود. لذا توصیه دکتر مهدی بنائی به بیماران خود این است که از مصرف غذاهای حاوی نمک و ادویه زیاد خودداری نمایند.
  • طی روزهای ابتدایی بعد از جراحی بینی کج ، بینی هنوز در موقعیت جدید خود فیکس نشده است. از همین رو تکان های شدید فک که به بینی متصل است ممکن است موجب تشدید تورم بینی گردد. از همین رو توصیه می شود مصرف غذاهای سفت و جویدنی را محدود نموده، غذاهای نرم و آبکی میل نمایید.
  • برای اینکه ورم بینی با سرعت بیشتری فروکش نماید می توانید طی 3 روز ابتدایی بر روی بینی تان کمپرس سرد و در 3 روز بعدی کمپرس گرم قرار دهید. توجه داشته باشید که این کار را هر نیم ساعت یکبار به مدت 10 دقیقه انجام داده و حتما بین کمپرس و پوست، پارچه ای تمیز قرار دهید.
  • چسب زدن بینی بسیار حائز اهمیت است. زیرا طی هفته اول بر فرم گیری بهتر بینی تاثیرگذار بوده ، همچنین برای مدت زمانی حدوداً 6 ماهه موجب می شود تا ورم بینی سریع تر فروکش نماید و غیره.

چرا بعد از جراحی بینی من کج می ماند؟

دلیل احتمالی کج ماندن بینی پس از جراحی ممکن است به عوامل زیادی مرتبط باشد. برای مثال :

  1. عوارض جراحی: در برخی موارد، این عمل زیبایی می تواند عوارضی مانند خونریزی، التهاب یا تورم ایجاد کند که می تواند باعث ایجاد ناهنجاری در ظاهر بینی شود.
  2. عوارض بعد از عمل: بعد از جراحی، اگر بافت ها به درستی جوش نخورده یا به طور نامتناسب به هم متصل شوند، بینی ممکن است شکلی نامنظم و کج به خود بگیرد.
  3. عوارض ناشی از ترمیم بافت: در برخی موارد، اگر بافت ها به درستی ترمیم نشوند، باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر بینی می شود.
  4. انحراف استخوان های بینی: اگر انحرافات استخوان بینی قبل از جراحی به درستی تشخیص داده نشود یا به طور کامل اصلاح نشود، ممکن است بینی کج شود.
  5. عوارض جانبی احتمالی: در برخی موارد عوارض جانبی مانند اختلال خواب، اختلال در عملکرد سیستم تنفسی یا التهاب می تواند به طور غیرمستقیم باعث تغییر در شکل بینی شود.

مهم است که قبل از انجام جراحی زیبایی بینی با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که شرایط برای شما مناسب است و چه انتظاری دارید. همچنین حتما از یک جراح ماهر و با تجربه استفاده کنید تا عمل کج بینی به درستی انجام شود و احتمال مشکلات بعد از عمل کاهش یابد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، رعایت مراقبت های بعد از عمل نیز می تواند تاثیر بسزایی در مشکل کج شدن بینی داشته باشد. پس به تمام توصیه های جراح خود گوش دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید و دوره نقاهت آسانی داشته باشید.

سخن آخر

همانطور که خواندید در طی این مقاله درباره جراحی بینی کج اطلاعات مفیدی ارائه شده است. درباره زمان مناسب برای عمل بینی کج و دلیل دشواری پروسه جراحی این بینی ها مطالبی شرح دادیم. توجه داشته باشید که برای حفظ سلامتی و عملکرد بینی ایجاد زیبایی در آن ها ، نیازمند مراجعه به جراح بینی حاذق هستید. بنابراین توصیه می کنیم حتما این موضوع را رعایت کنید.